lørdag 9. januar 2010

På avvenning

Jeg har hatt en periode nå hvor jeg har inntatt ukontrollerte mengder sukker, og det medfører jo som kjent en viss vektoppgang i lengden. Jeg har ikke gått opp mye, det har vært snakk om et par kilo, men det er greit å stoppe det før det tar helt av. Jeg har prøvd å stoppe meg selv et par ganger nå, men min vilje er svak. Veldig svak. Så nå har jeg inngått godteavtale med SuperSøster og BeautySis! De fleste vil vel si vi jukser og ikke egentlig er så strenge at det gjør noe, men for OSS er det mer enn strengt nok. Vi kan bare spise sukker lørdager, og en sprekk gjør at vi må spandere resturantmiddag på de andre to deltakerne. Men unntaksvis, om man er helt ekstremt sugen, så er det lov å spise litt mørk sjokolade (70%) eller litt lakris. Det er det eneste jeg vet om å spise som jeg ikke kan spise ubegrensede mengder av. :-P

Det går nå på 4. dagen, og de første 3 har vært Grusomme. Jeg har unnveket fristelser til høyre og venstre og har prøvd å erstatte søtbehov med kopper med te og frukt og diverse. Men det jeg har funnet ut er at det er på kvelden, når jeg skal sette meg ned med en film eller noe at søtbehovet blir værst. For da skal jeg liksom kose meg! Jeg tror at hvis jeg kunne holdt hendene igang med noe, så ville noe av problemet vært løst.

Så jeg har lyst til å lære meg å strikke/helkle igjen. Jeg gjorde det masse da jeg gikk på ungdomsskolen, men så gikk jeg lei og etter det har jeg ikke rørt en strikkepinne! :-S Men hvor lærer jeg å strikke eller hekle når jeg ikke har noen levende mennesker å lære av? Her trenger jeg tips. Og hvor finner jeg fine mønstere?

____

Ellers har vi vært ute å aka i dag! :-D Kjempemoro. Jeg hadde med LilleMann, men han ville snart hjem fordi det var kaldt. Han satt på fanget mitt mens jeg akte og han gliste og synes det hele var veldig moro. Vi hadde med plastikkposer i mangel av skikkelige akebrett/kjelker. Har ikke hatt råd til å prioritere det til unga i år. Det får bli neste år. Dette året har det blitt kjøpt inn skøyter og nå skal vi til anskaffelse av ski også, slik at det er i boks. :-) Uvant å bpo på et sted hvor det faktisk blir vinter og finnes en viss vintertradisjon!


Etter en tur nedover bakken med LilleMann
 
Markus på vei ned bakken


Elia på vei ned bakken


Litt bedre bilde av LilleMann. Han har fått en deilig utedress til jul, og lua kjøpte jeg her om dagen. Nydelige gutten min. Men til tross for god oppkledning, ble han veldig kald i ansiktet og ville fort hjem. Da sovnet han godt også. :-P



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar