fredag 1. januar 2010

Et lite gledesutbrudd :-D

Det beste med denne jula var nyttårsaften. Hjemme med alle barna mine og besøk av herlig familie. Neste juleaften skal være hjemme med familien. Bare oss fem. Jeg gleder meg allerede. Har aldri feiret jul hjemme før, og nå er familien min blitt så stor og vi bor så langt fra de jeg pleier å feire hos, at nå er det på tide å lage sine egne tradisjoner.

Jeg fikk gjort utrolig mye denne Desember. OK, så var det masse jeg ikke fikk gjort også. Som to eksamner, julepynt, selge sofaen osv. Men jeg har absolutt prioritert riktig når jeg har prioritert barna mine. Vi har gjort masse juleting og min eldste sønn har hatt de bursdagene han fortjente.

Nå sitter jeg å sløver for første gang siden 2008. Det er en helt utrolig følelse! I morgen må jeg lage et par nye programmer til jobben min, men søndag tenker jeg å bruke på å sløve igjen!

På fanget mitt sitter den vakreste babyen som finnes. Han er nå et halvt år gammel og fikk egen vilje i julegave. Sikker på han våknet en morgen og alt bare falt på plass for ham: "nå vet jeg hva jeg vil og hvordan jeg skal få det!" Hehe. Også sier han mamma! Vel, han sier: "ma-ma-ma-ma". Men han sier det bare til meg eller når han roper på meg! Han sier pappa også. Men aldri til meg! Bare til pappa'n sin. -og når han roper på pappa'n sin. Det er helt tydelig hvem han mener. Og han snur seg når han hører navnet sitt! Han tror han heter LilleMann, da. :-P

Jeg er fremdeles helt amazed over hvor herlig det er å være babymamma igjen! Det er nesten mer spennende nå enn første gang. Helt utrolig. Jeg legger merke til hver eneste lille detalj i utviklingen hans. Sånt hadde jeg liksom ikke tid til på samme måte med de to første. Eller kanskje jeg ikke hadde erfaring nok. Eller kanskje jeg var for sliten? Uansett, denne babyen som jeg ikke egentlig ønsket meg, han gir meg en helt vanvittig glede og energi!

Og i tillegg har jeg de to eldste på 6 og 8 som gjør meg så stolt! De er så opptatt av LilleMann og mater og leker med han og skifter bleier og står i. De har tilogmed sittet barnevakt alene mens jeg har vært i butikken. Det har gått heeeelt fint. Jeg har de beste guttene i verden! <3

Det er spennende å se de eldste utvikle seg også. Det skjer så mye hele tiden. De blir tryggere og flinkere til alt. Og de kommer med mer og mer "voksne" refleksjoner. Særlig den eldste av dem. Det er helt utrolig å ha en samtale med han. Han er mye mer reflektert enn den yngre broren, selv om de fleste legger merke til den sistnevnte mer.

Jeg er så utrolig velsignet.

1 kommentar:

  1. Du har de beste gutta i verden! Det mener jeg virkelig :D Markus er bare helt unik! Så intelligent, og så omsorgsfull som han er! Elsker de plutselige kommentarene hans "tante elin, så fin du er i den buksa", og helt uten å ville ha noe i belønning for komplimentet! :D Han er bare vakker!
    Elia er særegen og sjarmerende :P med sin trønder-sarpeslæng-dialekt og de lure rampestrekene. den gutten har alltid tenkt godt igjennom ting før han gjør noe. Smarte rampestreker er ikke værst :P hehe
    Og hvordan de begge hjelper til hele tiden! De står på som små helter begge to. Utrolige!

    SvarSlett