tirsdag 28. september 2010

FAIL, FAIL, FAIL!

Noen ganger føler jeg meg så utrolig mislykket som mamma. Det er detaljene jeg har problemer med å få med meg. Det er de evige detaljene som går meg på nervene.

I dag stod jeg opp med guttene, gjorde dem klare for skolen. Smurte mat og skrev små lapper med kjærlige små hilsner i matboksene deres slik jeg pleier. Dette, samtidig som jeg tok meg av en større og mer mobil (og kreativ) LilleMann. Jeg sjekket at de hadde med seg alt de trengte av skolesaker, skift og påkledning. Jeg passet på å minne dem på å ta med seg gjenglemte luer hjem, og jeg minnet dem på at de skulle hjem halv fire fra SFO. Jeg husket tilogmed at det var turdag i dag for Elia og pakket ned både sitteunderlag og varmt vann på termos. Jeg husket TILOGMED sjokoladepulveret for kakao OG t-skjeer (2 stk, så han har en i reserve og kan dele eller miste en). -Så han slapp å greie seg med varmt vann denne gangen.

Jeg var superfornøyd og klappet meg selv stolt på ryggen. Flink mamma altså. Huske alle de små detaljene. "Er det noen sak?", tenke jeg.

Så kommer Elia hjem fra skolen. Jeg er flink mamma og kommer å møter ham på min nye flotte sykkel i det fine været med LilleMann i sykkelvognen. Igjen: klapp på skulder til mamma som BÅDE møter sin sønn på halvveien så han blir glad, OG får luftet LilleMann i det fine været OG får mosjon SAMTIDIG! Jeg var virkelig virkelig fornøyd med meg selv i dag.

Jeg går ved siden av sykkelen hjem og Elia forteller meg om dagen på skolen. Han takker for kakaoen - den var god og han fikk delt med en kamerat også. Jeg smiler inni meg og synes jeg har vært veldig lur. Så lurer jeg på hva for flekker han har fått på jakken sin. "Lapperøre", svarer han.


Plutselig slår det ned i meg som en stor, tung sten. De skulle steke lapper på tur i dag. Jeg glemte å sende med lapperøre. Det stod på ukeplanen. Jada. Jeg har lest det. Jada, de nevnte det (innstendig, faktisk) på foreldremøtet forrige tirsdag. Joda, jeg har fått det med meg. Men LIKEVEL glipper det totalt fra hjernen min. Jeg leste en oppskrift på lapperøre på ukeplanen til Elia i morges, mens jeg pakket varmt vann ned i sekken hans, og koblet ikke for fem øre. Alt den dumme hjernen min greier å framprovosere som reaksjon på et så uvanlig tilslag på en ukeplan for skolen var: "jasså, skal de lage lapper denne uka?"

Jasså? DU SIER IKKE DET?

Det er virkelig ikke rart skolen mener jeg er totalt ubrukelig som mor. Jeg ER ubrukelig.




4 kommentarer:

  1. Æ syns du e brukelig, likevel <3

    Klem <3

    SvarSlett
  2. Hahaha, alle barna fikk litt oppmerksomhet hver, er ikke det bra da? Nytter ikke å gå rundt å huske ALT, tror hjernen din kobla ut fordi den skjønte at nok var nok! Helt naturlig det vel... Syns du er flink jeg :)

    SvarSlett
  3. De som mener det kan jo prøve selv å være fem forskellige steder samtidig og på engang, samtidig som man lager middag,betaler regninger i nettbanken, er i møter med diverse, vasker huset,skriver rapporter, ringer forbindelser, ordner avtaler, bretter klær, utfører diverse verv, er kone, kjæreste,mamma og alt som hører med. BARE PRØV sier jeg, før man i det hele tatt løfter så mye som et øyenbryn!

    Du er flink du ♥

    SvarSlett
  4. Døh! Lapperøre!? Hehe... kan neppe kvalifisere som barnemishandling, haha! :D Igjen - kjenner meg veldig godt igjen i følelsen, jeg har hatt den mange ganger når jeg glemmer å sende med ungene luer i bhg, sko som er for små, de fryser, de svetter eller mangler solkrem... the list goes on and on, så hvis du er en dårlig mor for å glemme lapperøre, så bør jeg miste omsorgen for begge mine innen utgangen av neste uke :)

    SvarSlett