mandag 15. august 2011

Magebilder. Før og etter.

Jeg meldte meg inn på treningssenter første gang da jeg var 18 år. Jeg hadde allerede vært spiseforstyrret i flere år før det, og det ble igrunn ikke noe bedre etter at jeg fikk et sted å trene i tillegg til dansingen (som var mer periodevis). Jeg dro dit rett etter jobb, var der gjerne i tre-fire timer av gangen og tok siste bussen hjem. (den gikk ikke så sent, jeg bodde på et teit sted)

Den gangen ante jeg ingenting om trening. Hele det store målet var å bli tynn. Koste hva det koste ville. Jeg skaffet meg et abonnement på bladet "iform" og lærte masse derfra som jeg i dag vet er tull og vranglære. Men det var i det minste et sted å starte.

Nå har jeg trent litt av og på i mange år siden da og har, så lenge jeg har vært medlem av et senter, brukt minst fem dager i uka på senteret. Der trente jeg minst en time, helst mer.

Resultatene har absolutt kommet, men innsatsen har vært større en resultatene. Til slutt har jeg bare tenkt at jaja, det må vel være meg det er noe gæli med. Kanskje jeg bare ikke KAN få flat, definert mage. Jeg får definerte muskler i armer og ben og mer enn jeg egentlig ønsker i ryggen, og en rumpe jeg kan være stolt av. Men magen har alltid vært litt slappere enn jeg skulle ønske den var.

Etter at jeg ble instruktør selv har jeg faktisk fått litt mer dreisen på det. Og for første gang har jeg sett antydning til muskler på magen. Oh, jeg er så absolutt sterk i magen! Det har jeg vært i mange år og enda mer etter at jeg selv ble instruktør, men jeg har aldri så mye som fått et glimt av magemusklene mine utenpå magen.

Dette har SELVSAGT sterk tilknyttning til kostholdet mitt, som førøvrig er plettfritt. Det er bare at jeg i tillegg til all den sunne maten er veldig glad i is og sjokolade. Og ostekake. Og Osteiskake. Og Oreokake. Og...jeg tror jeg stopper der.

Vel...poenget mitt er at på tross av alle mine timer på treningssenter, så har jeg aldri fått helt de resultatene jeg ville ha. Jeg har oppnådd mye. Oh My Gosh. Absolutt! Man skal ikke kimse av muskler i bena og styrke i armene! Og jeg merker stadig fremgang i formen, spesielt kondisjonsmessig, men også styrkemessig. Når sommeren kom og vi oppdaget at veien til badeplassen gikk oppover i ulendt terreng, da var det faktisk ikke noe problem å jogge hele veien, og det gikk fint å dytte trilla foran seg med tung unge i. Da jogget jeg dog ikke... Det gikk så fint at jeg kunne smile og kalle det er fin tur.

Perfekt er det også når man svett og varm kommer på toppen, så er premien å kaste seg i vannet og kjøle seg ned. Ah lykke <3

Dessuten er jeg vant til å presse meg så hardt at da jeg skulle prøve 4x4 intervall på mølla for første gang på Veileder-forelesning, så kjentes det som en tur i skogen. Hva? Dette var vel ikke slitsomt. *kikke på pulsklokka* (jeg bruker ellers aldri pulsklokke) 89% av max. Javel. Oi! Hæ? Ferdig alt? Pause. Jaja, roe ned pulsen, da. Ehm....hvor lenge varer egentlig denne pausen, da? Skal vi ikke starte igjen snart? Jeg er klar jeg! Det største problemet med å løpe intervall på mølla er egentlig at det er så utrolig k j e d e l i g. Selv med egen musikkliste som passer til intervallene. Ellers er det ingenting å være redd for. Ja, jeg har prøvd å like det. Resultatet var at jeg ble vant til det, men jeg LIKER det ikke. ;-) Hmmmm...dette siste var en digresjon. *Memo to self. Keep it simple.*

Tilbake til poenget. Timer på treningssenter har gitt utrolige resultater som jeg virkelig er stolt av. Men ikke definert mage. Så begynte jeg å bodyrocke.

Og sjekk her!

Førbilder. Tatt et par dager ett at jeg startet med bodyrocking. Altså i slutten av juli.



Kjenner det er litt flaut å legge ut detta her. 
Dette var mer eksponering enn jeg egentlig er komfortabel med. *puste dypt*

Etterbilder, tatt rett før helga:
Disse har jeg tatt selv. Det var ikke så lett. Så bær over med meg.


Se! Muskler! Ihvertfall nesten!
Ikke noen SINNSYKE bilder, kanskje.
De er jo tross alt tatt med bare et par ukers mellomrom.

Bonusbilde. 
Jeg har nemlig for første gang ever fått "dimples" nederst på ryggen!
Kan dere se det?

Hvorfor kom disse resultatene først nå? Fordi jeg oftest har trent cardio og styrke hver for seg. Og da med fokus på cardio. Eller styrke. Det geniale med BodyRock er at man gjør styrkeøvelsene til en cardioøkt. Hver gang. Det er foressten ikke bare magen jeg ser forskjell på. Ryggen, rumpa, bena, armene, brystet(!)... Men det var liksom magen jeg ble mest glad for å se så rask forandring på. Det hadde jeg nemlig nesten ikke turt å håpe på. :-)

Det rare er at når jeg ser antydning til resultater på magen slik som nå, så får jeg for første gang motivasjon til å ta noen flere grep i kosten min også. Spise litt mer protein og litt mindre iskrem. Så får vi se hvor lenge det varer. ;-)

1 kommentar:

  1. Sykt at det bare er noen uker mellom disse bildene, for det synes! Det kaller jeg effektiv og god trening :D Jeg er nok litt som deg og kjeder meg, trives lite på mølla eller jogging.. Har vært vant til fotball i mange år, skulle ønske jeg fant ut at gruppetimer er så morsomt tidligere også! Men guuud det er noe man blir avhengi av altså. To timer på rappen er så vidt nok, selv om man blir pompa. Hehe. Tror jeg også må guffe opp matdelen på bloggen igjen snart, har vært så matlei så er ei stund siden sist.. Kan du ikke slenge ut litt sånne småtips til trening og mat, i tillegg til alle timeskriveriet og alt det andre brae du kommer med her?=) Er sikkert mye alle egentlig vet, men glemmer fort i hverdagen, og du kan jo så mye =D

    SvarSlett