torsdag 4. juni 2009

Ventetid i Etnedalen :-D

Da venter vi på babyen. Vi befinner oss nå i vakre Etnedalen. Et lite sted oppi Valdres-fjellene, 20 min fra Fagernes. Der oppholder vi oss hos de snilleste menneskene jeg kjenner og føler oss så ivaretatt som det går ann å få blitt. Gutta mine koser seg gløgg ihjel. Store uteområder totalt fritt for biler gjør mesteparten av gleden. Pluss at de får være med å lage trehytte. Det er ille stas! :-D



Akkurat i går og i dag har det vært K A L D T. I går haglet det... Så det er vanskelig å forestille seg at det er juni! :-P Men vi satser på at det snur igjen snart. De første par dagene vi var her var det nydelig vær! Vi var oppe og besøkte et lite vann oppi her, som vi muligens kan ta oss en dukkert i en gang eller to utover sommeren. (Vel, kanskje ikke JEG...bortsett fra bena som kan dyppes litt...



Vi har fått to rom som vi betrakter litt som "våre" i huset her. Det ene er et soverom hvor jeg og MyLove sover. Det andre er gutterommet til MyLove hvor gutta egentlig skal sove... Det var i det minste meningen helt til de fant ut at hemsen over garasjen hadde seng! Da ville de jo heller sove der. Mye mer spennende. :-P Hehe. Så der har de sovet de siste nettene. Vi får se hvor lenge det holder. Egentlig er det greit, for da får vi mulighet til å rydde og vaske skikkelig der før de slår seg ned der inne. Rommet er jo ikke brukt på mange år, annet enn til lagring av diverse dill-dall. Det sier seg selv at det har lagret seg noe støv... ;-)



Det samme hadde rommet "vårt" blitt brukt til. Men vi fikk lov til å fikse litt som vi ville der utifra det vi hadde tilgjengelig, og siden vi venter en baby når som helst, satte vi igang der først. Bar ut ting vi ikke fikk plass til og flyttet litt på kommoder og klesskap. Vi forhørte oss litt om det fantes noe vi kunne legge babyen i, eller om vi måtte skaffe noe/lage til noe midlertidig. Og skal si vi ble overrasket da vi fikk høre at det stod en vugge der fra den gang MyLove var liten baby. Den var håndlaget av far hans, altså babyens farfar, og den måtte vi gjerne bruke om vi ville. Vi gravde den fram under tepper og uvasket saueull og fram kom en MASSIV sak. Massiv, og TØFF! Det er den kuleste vogga jeg har sett! Det var vel mer en blanding av en vogge og en huske! Over oss av begeistring demonterte vi den og begynte å vaske den. Nå står den inne på rommet "vårt", nyvasket og nydelig med ny dyne med nytt trekk og et par myke bamser. :-) Jeg gleder meg til å bruke den!



Men det var ikke det eneste babyen hadde å sove i. Det fantes nemlig også en kurv i mye mindre skala som også hadde vært brukt av MyLove og søstera for mange år siden. Den kunne vi også bruke om vi ville. Så den står nest på lista...den tenker vi oss skal stå i stua slik at babyen har et sted å sove der også. :-) Den mangler en vask og dyne og sengetrekk, men det skaffes raskt. :-) Vaskingen står jeg for i løpet av kvelden eller morgendagen, og ellers kan jeg jo fint bruke den dyna som ligger i vogga! :-)

Vi har etterlyst vogn. Det har vi nemlig ikke skaffet enda. Det har ikke vært noen prioritering, siden jeg ikke er utpreget turmenneske og ser for meg mer bruk av bil enn av bena...jeg har jo to unger til! Men så kom jeg hit og gikk litt på veiene og kjente på den deilig friske luften og brått ble det veldig viktig å skaffe vogn likevel. Og det ser ut som vi skal ha greid å skaffe det...vi venter på at den kommer med bussen en av de nærmeste ukene. Jeg gleder meg til å gå turer oppi fjellet her med babyen! :-D

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar