torsdag 11. juni 2009

Terminen som kom og gikk...

Denne babyen vet ikke riktig hva han vil, han. Han har allerede lurt oss 4 ganger! :-D Det har startet med veer om kvelden, men det har roet seg i løpet av natten...til slutt tør jeg vel ikke legge meg i frykt for at de skal gå over. Haha.

Men jeg vet han kommer når han er klar. Så jeg stresser vedlig lite egentlig. Jeg er faktisk ikke en av de superutolmodige som gjør alt for å få han ut. Jeg vet hva det innebærer å få en baby...og all hvile man kan få på forhånd er BRA! Man trenger den til når babyen kommer. Og når babyen kommer - så blir man "ikke kvitt den igjen". Den må jeg "slite" med til jeg dør. Det vil alltid være sønnen min. Uansett. Så ingen stress. Han kommer tidsnok.

Vi gleder oss veldig, da. :-) Det er trangt og godt inne i magen nå. Og den har en merkelig form hele tiden ettersom hvordan gutten ligger. :-P Heldigvis har bekkenplagene nesten forsvunnet etter at jeg kom til Etnedalen! :-O Jeg får rett og slett nok hvile, tror jeg. Er bare en og annen dag innimellom hvor bekkenet plager meg.

I helga får jeg besøk av den ene bestevenninnen min. Skulle ikke forundre meg om han skulle melde sin ankomst da, slik at hun måtte være med på hele sulamitten. ;-) Det hadde egentlig bare vært hyggelig for min del. Jeg skal jo ha pappa'n med på fødselen, men jeg vet også verdien av å ha med ei venninne jeg stoler på i tillegg. Det kan være av stor verdi for faren til babyen også, å ha en som opplever det samme som han på en måte. :-) Det er vel ikke rent lite frustrerende å skulle støtte en kvinne i smerter, når man VET hun må igjennom det, og vet at det er lite man kan gjøre for å hjelpe sånn konkret. Særlig for løsningsorienterte mannfolk kan nok dette være litt av en manndomsprøve. :-) Og kanskje kanskje blir søstera hans med også. Det kan brått blir folksomt, gitt! :-D Hun er egentlig "avsatt" til å være barnevakt, men hun har nok litt lyst til å bli med på festen hun også. :-)

Kanskje jeg er rar, men jeg synes faktisk det er litt hyggelig med selskap... :-P Hihi.

Men da står det igjen å se, da... Blir det noen baby denne helga? :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar