tirsdag 6. januar 2009

Beste jula noensinne!


Da har jeg ikke fått oppdatert her siden lillejuleaften, og siden typen min min har falt i koma på sofaen, benytter jeg sjansen nå. :-P

Vel, for å begynne på begynnelsen... Vi feiret juleaften hos pappa. Det er første gang jeg har feiret jul med han siden han og mamma ble skilt. Det er vel 8 år siden nå... :-S Jeg må innrømme at jeg var veldig spent på hvordan dagen ville bli da han har valgt å gifte seg med en nydelig ung filipinsk dame (som jeg bare DIGGER). Fikk beskjed om at vi skulle få ribbe med tilbehør på juleaften og var helt ærlig noe spent på hvordan det ville bli. Jeg er jo vant til å dama lager litt mer eksotisk mat enn som så når vi er der vanligvis. :-D Men det var perfekt. kom inn i leiligheten dems og der hadde dama pynta juletre og greier (første gang!) og stemningen var allerede god og julete. Så kom maten på bordet...og helt klin ærlig: jeg har ikke fått så god ribbe servert av min egen mor! Den var PERFEKT! Selv rosenkålen smakte nydelig (jeg er ikke så begeistret for den vanligvis). Gaveåpningen gikk radig og med masse humør. Det er ingen tvil om at det er ekstra stas med jul når det er barn tilstede. Praten gikk lett og det var masse humor. Jeg koste meg virkelig gløgg!

Dagen etter gikk vi en tur i kulda sammen med alle tre barna (mine to og min nydelige lillebror på 2 år), før vi reiste hjem for å spise 1.dags middag hos ho mor. Pinnekjøtt. Julas høydepunkt... :-P Hehe.

2. dag var vi hjemme og koste oss. Fikk besøk av min elskede venninne Maria med hennes danske kjæreste litt utover kvelden. <3

3. dag er pappas bursdag, så da var vi tilbake i Fetsund for å feire han, møte familie vi ikke så ofte møter på og spise eksotisk filipiner-mat. :-P Hehe. NAM. På kvelden ble barna avlevert til sin far for videre julefeiring der.

Ikke et øyeblikk for tidlig, siden vi lå syke hele natt til 4. juledag. Min kjære hadde det værst og det så mørkt ut for stavangerturen vi hadde planlagt, mtp at vi skulle reise med tog hele veien. Diarè og oppkast på en 8 timer lang togtur er ikke noe høyt ønske. Det gikk likevel bra, selv om stakkar MyLove sov store deler av turen (noe som gjorde at jeg trodde jeg skulle kjede meg ihjel) og vi kom fram til Stavanger før å møte MyLoves far og forlovede. Jeg hadde aldri møtt dem før og var kjempespent. De viste seg å være de nydeligste menneskene på jord! Jeg følte meg skikkelig heldig som fikk være med å møte denne mannen og hans forlovede, da det må sies at MyLove bare har hatt kontakt med han i noen få år og kun har hatt mulighet til å besøkte han èn gang tidligere. Avskjeden var tung for Lavrans, men heldigvis er det ingen umulighet å reise dit senere også.

Vi var hjemme kun en natt før vi tok med oss SuperSøster til Fagernes for nyttårsfeiring. Hun hadde vært der hos sin ferske kjæreste omtrent hele julen og var bare hjemme for å levere sin datter til sin far for nyttår. Vel framme i Fagernes stod kalkun på menyen og et møte med et vennepar av MyLove, Sondre (SuperSøsters kjæreste og Lavrans sin bestekamerat) og Phillip, en kamerat av Sondre. Vi hadde en herlig nyttårsaften alle sammen, selv om ikke alle husker alle detaljene...som det faktum at vi hadde vært UTE for å se på rakettene... (neida Elin, jeg skal ikke nevne navn)

1. nyttårsdag var stort sett en "hvile-ut-rusen-dag". Vi var bare en nervepirrende tur i Etnedalen for å hente skiutstyr og snowboard for en tur i bakken dagen etter. Nervepirrende på den måten at vi var supernervøse på om vi ville komme oss opp dit med bilen til SuperSøster. Den er ikke kjent for å være så fantastisk på vinterføre i bratte oppoverbakker... :-P Men det gikk bra med litt hjelp av sterke armer...

2 januar var vi i bakken på Beitostølen. Min elskede SuperSøster hadde aldri prøvd brett før og dette var jo som kjent min andre tur i bakken på brett! Phillip hadde også bare så vidt prøvd dette før. :-P Vi brukte en time ned.... Men SuperSøster var dritflink og hadde nesten lært seg å mestre brettet på den turen ned. Phillip greide seg bedre enn selv han selv trodde, og jeg følte mer og mer at jeg fikk taket på det også. Den neste turen gikk litt fortere og den siste gikk for fort. :-( Da hadde vi uansett brukt tre timer til sammen (med spisepause) og var klare for tilbaketur. Vel tilbake i Bråtens residens var alle rimelig utslått. Og etter en runde med taco, MASSE taco, gikk vi inn i en slags koma før vi vaklet i seng alle som èn. :-P

3. januar ble vi sittende på kvelden å synge! Knut Bråten dog fram gitaren og et par sanghefter og der satt vi og jodla mens vi bøttet nedpå med vin. Vel, alle unntatt meg så klart. Det ble rimelig herlig steming utover skal jeg fortelle. :-D Det ble også klart at Ingunn Bråten er en av de kuleste mødrene jeg har møtt. :-P Hehe.

4. januar var det bare den lange turen hjem igjen. Det var også dagen vi halvveis bestemte at vi alle skulle flytte til Tr.heim for å studere. :-P Flere grunner til dette:
1. Tr.heim er en fantastisk studentby for studenter med barn. Både jeg og SuperSøster har barn.
2. Jeg har alltid hatt lyst til å flytte til tr.heim, men har nølt fordi jeg har hele nettverket mitt (i form av familie) her nede i Østfold. Men hvis søsteren min flytter samtidig, får jeg jo med deler av netteverket...dessuten har jeg ei av mine beste venninner boende der. <3 Yvonne.
3. SuperSøster har kjæresten sin der. Hun er også overveldet av studietilbudet.
4. SuperSøster har mest lyst til å komme seg vekk fra en eks som sender drapstrussler og div. Ingen veldig kos fyr å være uvenner med.
5. MyLoves bestekamerat bor der...den samme som er SuperSøster kjæreste som tidligere nevnt.
6. Vi ble jo kjent med Phillip, som må være verdens artigste type. Han bor der...
7. De har SNØ i tr.heim! Vi har oppdaget at vi liker snø, så lenge den blir liggende mer enn tre dager om gangen og det finnes bakker som har mer enn 10 grader helling.

Da vi var på beitostølen fikk jeg se prisen på ski- og snowboard utstyr. Jeg gikk omtrent inn i en tilstand av sjokk... Derfor har vi i dag benyttet et lagersalg her i østfold og kjøpt til gutta et par alpinski (uten bindinger og støvler), et snowboard, snowboardbindinger og to par snowboardboots for 700 kr til sammen. Vi kjøpte også alpinski og støvler til celinefrøken (på halvannet år) for 200 kr. Bindinger får vi ta senere. :-P Merker at jeg har veldig lyst til å flytte til tr.heim, og etter å ha navnt det så vidt for unga ser det ut som om de er av samme mening. De er bare sure for at vi i såfall må vente til sommeren. De skulle gjerne flyttet i morgen... :-P hehe.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar