tirsdag 16. februar 2010

Sjokoladelengsel.

Nevnte at jeg har (antakelig verdens mest hullete) godteriavtale med søstrene mine. Den har nå vart i ca halvannen måned, og ting har ikke blitt særlig enklere. Eller, joda, det har vært gjennomførbart. Første uka var ille, det var ekte smerte og alvorlige abstinenser. Men så ble det gradvis bedre. Det var tider hvor jeg hev i meg lakris i store mengder, siden det var lov. Det straffet seg selv...

*advarsel: de følsomme sinn bør stoppe å lese nå*

Straffet seg selv...jepp...først ble avføringen min GRØNN. Så ble det så hardt i magen at jeg måtte planlegge dagen min rundt dobesøkene, for gikk jeg inn der, kom jeg ikke ut med det første. Det begynte å gå opp for meg at lakrisluken måtte stenges. Jeg gråt da jeg innså dette. Mye fordi jeg satt på do på 17. minuttet.

Det betyr at vi stod igjen med mørk sjokolade. Dette høres jo greit ut, men jeg elsker kokesjokolade, så det eneste jeg har lov til å ete er 70% sjokolade. -Fylt med 70% sjokolade. Det blir mildt sagt kjedelig i lengden.

Vi innførte også etter avstemning et nytt hull i avtalen. Det nye unntaket var saftis av den typen som liksom er bittelitt sunnere. Frosty Fruits. Det funker, men når det er kuldegrader ute er det ikke det man er fristet til å spise mest av. Dessuten blir det fort tomt når man også har barn i huset.

Som nevnt så har ting blitt lettere etterhvert. Men så kommer det dager hvor det bare slår inn et voldsomt godtesug. Det er så sterkt at jeg nesten synder på tross av straffen.

I dag er en sånn dag. Det vrir seg i meg, og alle forsøk på å dempe suget er totalt bortkastet. Det eneste som virkelig hjelper er å dytte i gapet 100 g toblerone og 1 liter pistasje-is. Begge deler ligger innenfor 5 meter.

(Hmmm....omtrent hele leiligheten ligger innenfor de 5 meterne...)

Det eneste som stopper meg er skammen. Jeg vil ikke være den første som sprekker!! SuperSøster var teknisk sett den første som faktisk sprakk, men hun hentet seg inn igjen ved å nekte seg selv lørdag. (Lørdag er hovedunntaket...da er det lov å dytte i trynet det som faller en inn der og da) Jeg kunne jo selvsagt gjort det samme. Det er bare at for meg er lørdagen hellig. Hvis jeg ikke får lørdagen min, så blir hele neste uka totalt i ubalanse. Jeg har prøvd det en gang. Det var ikke noen god uke etterpå. :-S

Så nå sitter jeg her og holder på å bli gal av lengsel.

Hvorfor er jeg ikke en av dem som ikke liker godteri??

(Hmmm...jeg ser at problemene mine er übersmå. Jeg har virkelig et fantastisk liv! :-D)

2 kommentarer:

  1. Jeg klarte å redde meg selv fordi jeg hadde smerter og ingenting fristet. Det er verre nå som ting frister igjen og faktisk smaker veldig godt! Jeg lider med deg og har helt siden fastelavensboller-statusen din hatt lyst på det! :( så ingen flere slike statuser!!

    SvarSlett
  2. Hahaha, jeg ler rått (med deg).. Jeg er en av de som ikke trenger sjokolade;)

    SvarSlett