onsdag 28. april 2010

Ting jeg ikke er så flink til...

- Vaske gulvet
Jeg føler aldri jeg riktig får tid og mulighet, siden det kryr av folk her til enhver tid.

- Velge bare én
Jeg har alltid vært sånn den som henger over isdisken, studerer plakaten med alle de fristende iskremene og ikke klarer å velge bare én. Jeg tar to. Eller tilogmed tre!

- Spise
I det siste har mat kommet i siste rekke. Barn og søvn har kommet først. Det har blitt mye enkle løsninger de siste ukene.

- Hente posten
Jeg er utrolig bortskjemt med en huseier som gjør det for meg. Men nå er han på tur, og da blir det rot i systemet.

- Huske avtaler
Jeg er virkelig ELENDIG på dette. Jeg skriver dem ned, men det hjelper lite når jeg ikke lenger bruker min 7. sans så mye. Skriver dem ned på mobilen, men man vet jo aldri hva som skjer med den!

- Spille data/tv-spill
Spiller ingen rolle hva slags spill det er, jeg suger uansett.

- Gjøre én oppgave av gangen.
Utrolig hvor mye mer effektivt det er å gjøre én oppgave til den er ferdig, istedet for å gjøre fire halveis!

- Oppdatere bloggen
Jeg VIL så gjerne, men 3 barn tar mye tid. Jeg holder på å lese en bok også...glad jeg ammer ellers hadde jeg aldri fått tid til den!

- Avvise telefonselgere
Jeg synes synd på dem. Så jeg hører på alt de har å si. Det er vanligvis ganske mye. Så sier jeg nei takk.

- Gi fra meg kontrollen
Jeg er en liten kontrollfrik. Ihvertfall over meg selv og mitt eget liv. Jeg hater å måtte forholde meg til andre økonomisk. Jeg avskyr å være avhengig av andre praktisk sett. -Og jeg sliter veldig med å ta imot hjelp hvis jeg ikke kan gi tilbake.

Hva er du lite flink til? :-)

3 kommentarer:

  1. At the moment....vel, alt!!
    Jepp, lite flink til absolutt alt:((

    Men må bare satse på bedre tider sånn etterhvert;))
    Det med telefonselgere, så spør jeg alltid først "Koster det noe?" Svare er jo 99.9% ja, så da sier jeg bare "nei takk"....
    Og det med å gi fra seg kontrollen, DET er vanskelig det....
    Ha en fin dag;)
    Klem

    SvarSlett
  2. Det å legge klærne tilbake i skapet! Jeg har null problemer med å vaske de, henge de opp og brette de. Men av en eller annen grunn er det nærmest umulig å få med klærne opp i skapet igjen!

    Beregne tid. Samme hvor god tid jeg har, kommer jeg alltid hesblesende inn døra på jobb, eller rekker ikke å spise før jeg drar.

    SvarSlett
  3. Maria: Hah! Det med tid og å komme tidsnok burde definitivt vært ført på her. Det er et eget Kingsrød-gen som gjør at vi alltid er sent ute! :-P Synes det var vanskelig å beregne tid FØR jeg fikk barn...tenk deg NÅ!

    SvarSlett