lørdag 9. mai 2009

Dagene går...

I det siste har jeg hatt mye å tenke på i forhold til eksamner og flytting. Undervisningen på skolen er nå slutt. Noe som føles veldig merkelig. Brått har man masse fritid man skal fylle... Heldigvis har vi hatt masse fint vær! Så har vi i det minste ikke vært stengt inne. :-)

Eksamenskjøret har jo begynt nå. Jeg har tatt det ganske med ro egentlig. Har fulgt opp tett på skolen hele dette semesteret og følt at jeg har fått med meg masse av undervisningen. Vi har også noen fornuftige forelesere som har passet på at vi har hatt grundige øvelser jevnlig ved å måtte levere obligatoriske hjemmetester. De har vært utrolig mye mer hjelpsomme enn jeg kunne forutsett. Selv om det har tatt tid og frustrasjon å gjøre dem og levere dem i tide. Motivasjonen er heller laber når det kommer til stykket, vettu. :-P Jeg er nå UTROLIG glad det har vært så strengt. Det har nemlig betydd at jeg har sluppet å totalt sprenglese de siste dagene før eksamen.

Første del av eksamen var i går. Fonetikk og Gramatikk. Dette er utrolig tørre fag. Jeg må bare lovprise foreleseren vi har i Gramatikk som er FANTASTISK. Hun er meget kunnskapsrik og formidler kunnskapen på en glimrende måte. Forelesningene med henne har vært så givende at jeg skal innrømme at jeg ikke har mer enn så vidt bladd i pensumboka! Jeg har ikke følt jeg har hatt behov for det! Notater, øvelser og forklaringer fra henne har vært mer enn nok. :-)

Foreleseren i Fonetikk er en helt annen historie... Han synes jeg mest synd på. Jeg tror virkelig ikke han liker seg som foreleser og han er virkelig en elendig sådan. Å være i hans forelesninger kan være mer forvirrende enn lærerikt. Det har ført til at mye av informasjonen har jeg selv mått lete opp til hver innlevering vi har mått levere. Fonetikkboka er ikke stort bedre å lese i. Den er tørr, tung, og ekstremt detaljert på et plan hvor man bare rett og slett gir opp. -Eller sovner. Likevel har jeg fått med meg NOE, og det som virkelig reddet meg var en to timers rewiev-forelesning fra en Fonetikk-foreleser fra Universitetet i Oslo som var på besøk. Hun gikk elegant igjennom de aller viktigste delene i pensumet og presenterte dem på en forståelig og interessant måte. På to timer lærte jeg mer enn jeg hadde lært hele året med den vanlige foreleseren vår... :-P

Eksamen gikk greit. Tror jeg. Jeg skrev ihvertfall mye! :-P Jeg var overrasket over mangelen på nerver før eksamen. Var helt rolig hele tiden! Det likner ikke meg. :-P Nå blir det bare spennende å se hva karakteren havner på. Før den kan vurderes skikkelig skal vi ha muntlig eksamen til tirsdag. Den er jeg ihvertfall rolig for. Muntlig. Å åpne munnen å la lyder komme ut. Hvor galt kan det gå?

Flytting. Jeg har fremdeles ikke funnet noe sted vi kan bo. Det har vært mye vanskeligere enn forventet å finne noe sted i Tr.heim. Grunnen er delvis at vi bor så langt unna, og delvis fordi jeg har så mange barn! :-(

Nå gjør jeg hva jeg kan få å prøve å få lån. Det hadde vært deilig å i det hele tatt eie noe. Og heldigvis er kjøping av leil en litt lenger prosess. Det betyr også at jeg er bostedsløs i sommer. :-S Jeg har fått tillatelse til å bo i denne leiligheten ut Mai, selv om vi egentlig skulle flyttet 15. Mai. Det hjelper jo litt. Ellers ser det ut til at vi må okkupere plass hos familie i sommer. Men jeg skal jo studere i Tr.heim! Jeg MÅ jo komme meg dit!

Får håpe dette løser seg i løpet av sommeren.

Det værste nå er egentlig at jeg ikke har noe sted å bo når jeg skal føde! Det gjør at jeg ikke vet hvor jeg skal føde! Hvilket sykehus skal jeg forberede på min nedkomst?

Ellers blir magen stoooor nå. Jeg er definitivt høygravid. Alt er tungt og slitsomt og jeg venter bare på å få barnet UT! :-) Hvis jeg bare visste hvor jeg skulle gjøre det. Og hvor vi skulle bo... :-S

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar