onsdag 26. november 2008

Shoppingmamma og nervøse presentasjoner

Satt i hele går og brå-skrev en presentasjon jeg skulle framføre på skolen i dag. En sånn greie som har hengt over oss i flere uker og som vi i dag fikk i land i siste øyeblikk så vi ikke blir utestengt fra eksamen. Vel, jeg er nokså opp og ned i formen etter at jeg ble gravid, og i går var ikke noen super dag. Jeg var totalt utslitt og ville helst soooove! Når jeg sier vi var sent ute på denne oppgaven, så mener jeg at vi har vært så dårlige til å følge opp at vi ikke engang visste hva oppgaven gikk ut på annet enn at det skulle være en muntlig presentasjon. Hvilke retningslinjer vi skulle følge ante vi ikke. Men etter en (tre) litt flaue telefoner til hovedforeleseren vår (kjempesøt dame som strekker seg laaangt for at vi skal greie å gjennomføre kurset) hadde vi ting under kontroll og jeg valgte å ha om det eneste jeg er opptatt av for tiden: svangerskap.

Men seriøst; jeg leeeed jeg igjennom lagingen av presentasjonen. Enda jeg vanligvis elsker å sitte å google "gravid" "svangerskap" "pregnancy" "strechmarks" "sore boobs" eller whatever som måtte bekymre meg for øyeblikket, så fant jeg bare ikke inspirasjonen. Derfor ble jeg heller ikke ferdig før klokka var langt etter midnatt (00.30) og dermed var det total krise på morgenen i dag.

Det var fader meg bare så vidt jeg kom meg opp av senga, stelle unga, lage mat til dem, hjelpe markus med leksene mens jeg desperat prøver å holde den sjalu lillebroren unna så han ikke fortyrrer, dusje, fikse håret, og så vidt jeg greide å gå ned til bilen, MEN jeg greide det. (Masse på grunn av My Love som gjorde halve jobben...vel bortsett fra å vaske håret mitt, det gjorde jeg HELT selv)

Og presentasjonen gikk helt fint. Vel, ihvertfall nesten. Jeg endte opp med en god vurdering i det minste. Og det rare var at først når jeg satte igang presentasjonen så så jeg hvor søte bildene var som jeg hadde funnet! Hahaha. My Love sa at det synes på meg at jeg likte bildene... :-P

My Love gjorde en super presentasjon selv! MÅ skryte litt fordi han har litt mer peiling på snowboard enn jeg ante. Skal innrømme at jeg hoppe litt av tråden da han pratet inngående om bindinger og støvler, men det hørtes ille viktig ut, så jeg er dritstolt. :-D :-D

Etter presentasjonene feiret vi med å spise julemiddag på skolen (hvorav halve middagen min ligger i sekken til My Love siden jeg ikke orket å spise den opp og ikke hadde samvittighet til å kaste den) før vi hoppet avsted inn på nærmeste shoppingsenter og just went nuts. Haha!

Jeg har kjøpt mine første gravidklær for dette svangerskapet, og betyr også at jeg har vel omtrent kjøpt mine første gravidklær. Hehe. I de to andre svangerskapene så jeg ut som en.....jeg så ikke ut. Selv om jeg faktisk HADDE noen gravidklær i svangerskap nr 2. :-P Denne gangen lover jeg meg selv å føle meg så fin jeg bare klarer.

Jeg kjøpte også nye klær til unga. Bl.a litt juleskjorter og sånt noe. Ille stas for ho mor, vettu. Også ble det et par julegaver som ble innkjøpt i dag også! Far til My Love er ferdigpakket med pent bånd og lillesøster og min store lillebror er bestilt i posten. :-D Hehe.

Åååå, jeg hadde glemt hvor jeg elsker å kjøpe julegaver! Og hvor jeg elsker julen <3

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar