torsdag 9. april 2009

Å våkne alene...

...er egentlig utrolig deilig! :-D Jeg har nå hele påsken for meg selv. Jeg kjørte MyLove på TG i Hamar i går og der blir han helt til søndag. Selv har jeg ingen faste planer, så jeg tenkte å ta hver dag som den kommer og nyte aleneheten hjemme.

TG, ja. Jeg har aldri vært der før, mens MyLove er der for 4 året på rad (tror jeg). Han prøvde først å overtale meg til å bli med, men jeg kan ikke heeeelt se kosen i å sitte pal på 80 cm i en liten stol uten noen egentlig mulighet for å sove eller spise skikkelig mat tett i tett ved siden av en masse mennesker som prater og bråker og lager lyd og kroppslukt. Jeg er glad i å sitte foran datamaskinen, men jeg er enda mer glad i å røre på meg og jeg er superglad i å ha litt armsleng. Dessuten er jeg avhenging av søvn og gode dusj- og do-muligheter. Særlig nå som magen er på størrelse med et fjell og bekkenet krangler om jeg sitter for mye stille. Eller om jeg sitter for lite stille.

MyLove mente at det var jo masse mer å gjøre der enn å glane på skjermen sin hele dagen. Mulig det, men gulvet er fremdeles av betong. Og mennesker som ikke dusjer lukter vondt. Det ER dusjmuligheter der, men jeg kan IKKE forestille meg at alle 5200 deltakere er like nøye på å dusje hver dag...de blir vel helt døgnville til slutt... :-P

Men jeg kjørte han da opp, og mens jeg stod på parkeringsplassen og observerte en masse deltakere som lempet og bar ting og tang, må jeg innrømme at jeg ikke akkurat angret på å bli hjemme. :-P Dette er virkelig plassen for supergeekene. Hehe. Det var mye folk der som ikke så ut som om de hadde væt ute av husets fire vegger på flere år! Bustete uflidd hår, brune tenner og gusten hud gikk igjen. Så vel ikke ut som den sunneste gjengen jeg har sett! Folk var enten ranglete som skjelletter eller feite som hus. Et par ganger passerte en fyr som bare fikk meg til sprute ut i latter...tykke briller, tynn og henglslete, kviser, skjeve tenner og langt krøllete, bustete hår iført den største hettegenseren jeg har sett mot de trangeste buksene jeg har sett på lenge. Nydelig.

Jeg fikk så masse blikk selv der jeg stod at jeg til slutt gjemte meg mellom to biler. Jeg hadde IKKE lyst til å bli assosiert med de gale geekene der jeg stod gravid som en hval, nyklippet og sminket. Kan ikke helt si jeg følte jeg passet inn der. Kan ikke helt si jeg hadde LYST til å passe inn der heller.

Pustet lettet ut da jeg kom meg ut på e6 retning oslo igjen.

Tok en tur innom pappa på vei hjem, da jeg likegodt skulle forbi der. Da hadde jeg ikke spist siden morgenen og siden klokka nå nærmet seg 17.00 så betydde det at jeg begynte å bli alvorlig sulten. :-P Jeg var heldig og kom rett til mat, og åt som en gal! Åt tydeligvis litt vel fort også, for etterpå hadde jeg skikkelig problemer med å holde maten nede igjen! :-P Hahaha. Ikke rart man eter som en villmann når man får servert mat av superkokken i familien, Alen, kona til pappa. Hun har også sin egen måte å krydre ting på, veldig ofte, siden hun kommer fra Filipinene. Det er så godt at det er omtrent så jeg smugler maten ned i lommene for å ta det med meg hjem!

Var ikke hjemme igjen før halv tolv på natten, og da var jeg også passe utslitt. Gikk rett og la meg og sov supergodt.

Jeg må innrømme at jeg sover utrolig mye bedre alene, enn jeg gjør med en mann i sengen! Jeg er litt usikker på hva som gjør det, men det er nok noe med at jeg ikke føler jeg får skikkelig armsleng, og at MyLove flytter en del på seg om natten...og lager litt lyder (snakker i søvne, smatter osv) og at han tar ganske mye plass i sengen (breiskuldra mannemann, vettu!). Så det var utrolig godt å få sove skikkelig ut! Sovnet dønn, var oppe én gang for å tisse og sovnet igjen med én gang etterpå. Det pleier jeg ikke gjøre. Våknet i halv ni tiden på morgenen til deilig fuglekvitter og bare kunne strekke meg ut i sengen og ta heeeeele plassen selv. DIGG!

Nå har jeg småryddet litt i huset, tømt ovnen for aske og prøvd å fyre (med heller dårlig resultat, foreløpig), tenker å dra fram støvsugeren og et par skolebøker, litt te og muligens en seigmann. ;-) Så rømmer jeg vel huset i kveld. Har ei venninne som er fristende å skravle litt med, og en stående invitasjon til å smake på langfredagserter (eller noe sånt spennende som jeg ikke har hørt om før) hos mamma og kjæresten hennes. Hihi. :-P

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar