fredag 19. desember 2008

Julestresset er i gang! -Jeg ELSKER julestress!

Jeg har ikke hatt noe særlig tid til å blogge for tiden. Det er rett før jul og jeg har som vanlig timeplanen så stappa at jeg omtrent må time inn dobesøkene mine. Vi hadde nissefest for Markus på tirsdag. Det var såååå stas. Han er 7 år og stooor gutt. Han fikk masse fine presanger og jeg hadde huset så fult av folk at da de gikk var jeg omtrent utslitt. men jeg skulle gjerne gjort det igjen både to og tre ganger i uka, for jeg elsker venner, familie og bekjente og digger at det er folk rundt meg omtrent hele tiden!

I dag er det pepperkake-dag. Jeg sliter litt med å få tid til det, men det løser seg nok. Deigen har ligget i kjøleskapet sikkert i en uke og ventet på sin annledning til å dufte jul. Det er kjøpedeig, for noe annet har ikke mammaAlanna tid til å fikse. :-P Unga gleder seg som...vel, unger...

Bestevenninnen min, Maria er også kommet tilbake fra Volda (der hun studerer) og det er såååå deilig å se henne igjen. Hun er på vei hit nå...vi skal bake pepperkaker og spise Pasta a`la Lavrans som hun ikke har fått annledning til å smake på enda og bare kjatre og være venninner slik vi pleide. Gleder meg helt sinnsykt.

Jeg skal også instruere for første gang på treningssenter i morgen, så jeg har hatt fullt opp med å forberede program til mine to låter...vi er mange som skal instruere på en time...alle som har gått instruktørkurset! :-) Veldig moro.

Også begynner egentlig julereisestresset i morgen. Vi skal opp til snø og fjell og kulde til Svigermor for å ha førjulsfamilietreff. Kjempekos! Gleder meg helt sinnsykt. De siste dagene har gått med til å vaske og klargjøre fjellstøvler og utedresser til unga, og til å kjøpe inn det samme til meg selv og delvis til My Love. Nå er jeg klar for å base i snøen! Dessuten har jeg hørt rykter om at vi skal opp i bakken! Jeg har ikke vært i bakken siden jeg var 14 år! Det er fader meg nesten 11 år siden! Og My Love har lovt meg at han skal lære meg å stå på snowboard. Noe jeg aldri engang har tatt i... Jeg grugleder meg til det der og forventer en del fargeforandringer i huden innen leksjonen er ferdig. Hehe

Liten mulighet for at vi får ha prinsesse Celine her i dag også. Hun er syk, og SuperSøster (hennes mor) har besøk og skulle ut på shopping i dag! Vi har i hvertfall tilbudt oss å ta over litt for henne, slik at ikke planene går helt i vasken, så får vi se hva det blir til. :-)

Men nå skal jeg stikke igjen. Pepperkakedeigen må eltes litt og formene må finnes fram. Nå er det tid for å lage julestemning!

1 kommentar:

  1. Det er så deilig å lese at det går bra med deg og at dere koser dere!
    Skal dere være hjemme i jul eller?
    Bamse og jeg skal ut å shoppe julepresanger i dag mens Gullgutten en med svigers på pakke utdeling i Oslo. Så skal han sove hos dem til i morgen så får vi tatt de siste juleforberedelsene her hjemme også. Fullpakka program frem til 1 juledag, hehe.
    I går hadde jeg familie fra australia på besøk, det var så koselig!
    KLEEEEM

    SvarSlett