torsdag 3. desember 2009

Mat som trening

Istedet for å lese måtte jeg i butikken å handle mat. Det var tid for månedens stor-innkjøp. Jeg hadde spurt <3 SuperSøster <3 om hun kunne hjelpe til, siden hun har bil. Men de tidene hun hadde tid denne uka passet ikke sammen med de tidene jeg hadde tid, så vi fikk bare ikke logistikken til å gå opp! :-)

Dermed måtte jeg finne på noe lurt, for handlingen MÅTTE bare bli gjort nå. Vi skal ha bursdagselskap her på fredag, og besøk resten av helgen.

Jeg og Lavrans-snille utstyrte oss med 65 liters sekk og barnevogn. Med baby. Og handleliste. Så trasket vi avgårde. Inn i 3 forskjellige butikker for å kjøpe mat. Etter 3 timer var vi endelig ferdige. Sekken var da stappfull og vi hadde enda masse mat stablet på hylla under vogna og en pose i hver hånd. Lavrans som er mann for alle penga tok sekken på ryggen. Han bemerket at den var TUNG, men det skulle nok gå bra.

Veien hjem er full av oppoverbakker. Bratte. Jeg så at Lavrans bleknet mer og mer der han gikk og tenkte at stopper vi ikke og omorganiserer nå (ca 1/3 del av veien), så klapper hele mannen sammen. Sekken måtte være rundt 70 kilo tung.

Så vi stoppet. Jeg la så sekken under vogna istedet. De varene som opprinnelig lå under vogna ble lagt oppi vogna. Da ble det ikke plass til babyen. Den tok Lavrans. Babyen er nesten 10 kilo og tung nok å bære i seg selv. To poser fikk vi bare ikke plass til, så vi tok en hver.

Det endte altså med at jeg dyttet en vogn på nærmere 100 kilo oppover masse bratte bakker hjem. Oppi vognen lå ikke en søt baby men 7 kilo kalkun, 3 liter melk og en pose med matvarer. Vogna holdt på å knele. Det gjorde jeg også.

Den søte babyen er som sagt nesten 10 kilo og man blir rimelig mør i armene etter å ha båret på 10 kilo etter en liten stund. Så babyen lå over skuldrene som slakt en liten stund, før den ble båret under armen som en fotball, før den ble lagt over armen som i hengekøye, før den....vel, den ble båret på de merkeligste måter. Babyen koste seg den. Sang for seg selv og pludret og lo, men folk som så oss gå forbi fikk vel årets syn.

:-P

Da jeg kom hjem var jeg helt gåen i hele kroppen og rimelig kjørt i rumpemusklaturen. Lavrans på sin side hadde grodd biceps bare i løpet av turen. Han hadde jo babyen pluss en bærepose med mat.

Det var innmari godt å komme hjem da.

Babyen sovnet etter et bad og sov bedre enn på lenge. Jeg satt meg ned for å lese en times tid før jeg måtte på jobb en tur og da jeg kom hjem hadde Lavrans laget deilig mat til meg! :-O Da følte jeg meg bortskjemt altså! :-O

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar