lørdag 23. mai 2009

Tur til min kommende hjemby!

Torsdag ettermiddag vagget jeg ombord på flyet til Tr.heim sammen med Prinsessa i familien: dattern til SuperSøster. Hun hadde vært hos faren sin en stund og jeg var heldig og kunne ta følge med henne hjem! :-D

Det var desverre mindre selskap i henne enn forventet, da hun etter ti minutter flytur sovnet og sov som en sten hele veien til Tr.heim. Å vekke henne var håpløst, selv da jeg tok på henne sko og jakke for å komme oss ut av flyet. Det endte med at jeg måtte bære håndbagasjen min og hennes og Hennes Majestet selv ut av flyet. Den som har reist med Norwegian vet hvor trangt det er mellom seteradene, og med all den dødvekten sammen med min ENORME fødeklare mage ble det å komme seg ut i midtgangen ikke bare en utfordring, men et helt prosjekt som krevde nøye utregninger av avstander og mulige hindere.

Jeg greide å løfte meg usikkert opp av stolen jeg satt i, bare for å nesten vippe tilbake til der jeg satt, da mine beregninger om plass fra setestolen og fram til neste rad var heller unøyaktige og jeg ble stående med brede men, knekk i knærne og ryggen i en ubehagelig posisjon så mye bakover at jeg ble heller baktung... Smilende og humrende medpassasjerer bevtninet min entré ut i midtgangen med jentungen på armen og ventet tålmodig til jeg fant balansen igjen. Å komme seg UT av flyet var noe lettere, og da jeg kom ned til bagasjeleveringen kom SuperSøster å tok over Tornerose.

Vi hadde ikke tid til å si "hei" en gang før vi satte igang skravlekassa...og den har gått i ett fram til i dag. :-) Hehe.

Jeg sa jo også at jeg forventet at den perfekte leiligheten ville dukke opp for meg da jeg kom hit! Jeg hadde sett meg ut en som så lovende ut, og hadde veldig lyst til å se på den. Det var først da jeg begynte å leke med google map her hos SuperSøster at jeg oppdaget hvor perfekt den var! Den ligger nemlig bare rett nedi veien fra SuperSøster! Man kunne sykle til hverandre. Tenk så godt det ville være å ha henne så nær! :-D

Det så i tillegg utrolig idyllisk ut på bildene...og det lå en veibeskrivelse på siden der...så vi bestemte oss for å ta en tur bortom for å se selv...

Det var som å tråkke uti Astrid Lindgren-land! Idyll, idyll, idyll! SuperSøster sa at jeg burde nok presentere meg skikkelig, så hun ikke trodde vi snek oss rundt huset hennes for å snoke! Det endte med at vi fikk full visning av leiligheten! :-D

OG DER VIL JEG BO!!

Så nå har vi bestemt oss for at vi får den leiligheten... :-P Hehe. Vi venter bare på en telefon fra huseierne som tilbyr oss leiligheten. :-D Vi flytter inn neste uke. Rett før babyen kommer. :-) Hjemme har de begynt å pakke. :-) Og vi planlegger allerede første grillfest ute i den vakre hagen. :-)

Nå skal jeg bare igang med å finne Au Pair som kan bo hos oss fra August. :-)

Tidligere i dag var vi på pirbadet. Jeg var egentlig skeptisk til å blotte min høygravide mage sånn offentlig, men siden Prinsessa betyr nesten like mye for meg som mine egne gutter gjør, så kjøpte jeg lydig bikini og blottet magen helt frivillig bare for å se Frøkna smile.

Det var såååå verdt det. Prinsessa koste seg så masse! Og da koste jeg meg også. Og SuperSøster er verdens flotteste mamma. Jeg beundrer henne sånn. :-)

Men det var ikke eneste grunn til at pirbadet ble suksess! Jeg har jo hørt rykter om det...men jeg hadde virkelig ikke trodd at det skulle være såååå deilig å kunne bevege seg i vannet TOTALT smertefritt! Og det å bøye seg var en lek, så lenge hoftene var under vannet. Og jeg følte meg så lett! Jeg glemte at jeg var gravid og tung med gigantmage! :-D

Hvorfor har jeg ikke gjort dette FØR??

Det beste er at jeg har MYE mindre smerter i bekkenet i kveld enn vanlige kvelder. DIGG!!

Hvis jeg rekker, skal jeg sannelig ta meg en tur til på badeland i Særp med unga og alt bare for å få samme opplevelsen...sånn før jeg føder... :-P

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar