torsdag 11. desember 2008

Bursdag!

Jeg har hatt den mest fantastiske bursdagen NOENSINNE! Kjæresten min hadde alliert seg med gutta mine og planlagt masse greier i dag! Ingen har noengang gjort det for meg! Altså, jeg har hatt kjærester før, og jeg er jo vant til å få en gave og kanskje spise middag sammen...middag som JEG har mast på vanligvis... Men i dag har jeg virkelig blitt behandlet som en prinsesse!

Begynte med at jeg skjønte det var noe på gang i går, siden jeg brått ikke fikk lov til å være hjemme lenger! Jeg ble stuet bort hos SuperSøster (og hadde det egentlig helt KONGE der), og på veien bort dit hadde min eldste sønn verdens lureste jeg-vet-noe-som-ikke-du-vet-blikk og sa med undertrykket iver: "Jeg skal ikke si at vi har en hemmelighet, mamma! Jeg skal ikke si det! Vi skal overraske deg!" Et blikk bort på MyLove avslørte at han holdt pusten i redsel for at planen skulle bli avslørt.

Seriøst, jeg ble så spent at jeg følte meg som en unge! Haha!

På kvelden greide gutten å avsløre enda litt mer etter enda en 'vi skal overraske deg-tale'. "Vi har en gave til deg, mamma!" greide gutten å si med et lurt blikk, før han omtrent ble halshogd av MyLove som VIRKELIG ble bekymret for taushetsplikten. At de hadde en gave til meg hadde jeg igrunn greid å lukte meg fram til selv... :-P

Likevel var resultatet at jeg sov DÅRLIG hele natten i spenning for hva de hadde for planer på bursdagen min. Hadde de planlagt middag? Skulle jeg få gaven på en spesiell måte? Frokost på sengen? HVA?? Jeg følte meg som da jeg var 12 år og gledet meg til jul. -At jeg var for gammel til sånn barnslige greier og skammet meg over at jeg gledet meg sånn, men likevel fikk jeg liksom ikke riktig sove og våknet dermed grytidlig på julaften. Akkurat slik føltes det.

Og da typen spratt opp av sengen en time tidligere enn vanlig ble jeg IHVERTFALL mistenksom. Ikke bare er gubben vanligvis et monster å få opp av sengen, men hva i all VERDEN skulle de bruke den ekstra timen til??

Jeg kunne bare sove lenge.

Sove lenge, du liksom. Jeg lå våken lenge og bare hørte på lydene og var spent. Men til slutt sovnet jeg faktisk, og våknet av to barn som prøvde å vekke meg og en voksen mannestemme som bad dem slå på lyset. (Noe jeg IKKE var helt klar for...)

De brakte gaver, ja! Tre gaver ble kastet over meg og tre like ivrige gutter ventet på meg for å åpne dem. Et nydelig kort fikk jeg også! (Og jeg er egentlig sånn som ikke setter så stor pris på kort...synes egentlig det er sløsing med penger for noe papp som blir lest en gang og kastet etterpå...mulig jeg blir gammel og bløt?) Av gutta fikk jeg kjempefine øredobber som jeg ville prøve med én gang! Og av Lavrans fikk jeg en nydelig genser.

Så fikk jeg lov til å stå opp...for de hadde laget frokost! Frokost med eggerøre og bacon og grønnsaker og deilig brød og masse pålegg. Jeg var helt overveldet! Ingen har noengang gjort noe liknende for meg før!

Mens MyLove kjørte gutta på skolen og i barnehagen, sovnet jeg på sofaen...grunnet heller lite søvn foregående natt.

Og våknet til enda mer gave. Denne gang en bok med barnesitater fra Svigermor! Jeg elsker sånne bøker. Den har allerde fått meg til å le til tårene har spretti tre ganger bare i dag!

Så bar det ut for å spise lunsj ute, bare jeg og MyLove. Kjempekos! Og jeg fikk den tradisjonelle bursdagsoftisen min, og tilogmed et stykke ostekake som vi delte. Jeg var så mett etterpå at jeg trillet omtrent ut av storsenteret...

Men det var ikke ferdig med det. Vel hjemme sovnet jeg IGJEN! (Ble litt mye for meg alle overraskelsene!) Og denne gang våknet jeg til at MyLove hadde laget Pasta a'la Lavrans...yndlingsretten min! NAM! Og bare en time etter det tingte det på døra!!

Inn kom mamma og typen hennes med gave. MyLove og unga hadde bedt folk! Jeg ante ingeting! SuperSøster kom, Go'bror kom, Ole kom, Celine var med... Alle kom for å feire meg! Jeg ble helt satt ut. Og på bordet stod brått is og potetgull og krem og det var ikke måte på! Og kronen på verket var da gutta kom inn med hver sitt fat med vaniljesauskake (Når fikk egentlig MyLove tid til å lage KAKE??) med et lys på hver...2 og 5....De var så nydelige og så stolte! Og jeg følte meg skikkelig fin i den nye genseren og øredobbene. :-D

Vi spiste alle til vi omtrent rullet, på den måten følte jeg meg ikke lenger alene. :-P Og jeg følte meg virkelig som en prinesse, og jeg er fremdeles sjokkert over at gutta greide å holde alle disse planene skjult for meg! Jeg har flinke gutter som vet å holde på hemmeligheter!

Nå har MyLove besvimt på soverommet...ikke så rart kanskje, etter alt han har styra med! Mens jeg bare MÅTTE skrive litt om dagen, så jeg ikke glemmer den. Ikke at jeg tror jeg vil glemme den, men jeg vil ha med ALLE detaljer.

Jeg er så utrolig heldig. Jeg har funnet den aller beste kjæresten i hele verden. En som virkelig er skikkelig glad i meg. En som er deilig normal (I forhold til et par andre erfaringer :-O) og likevel passelig snål på akkurat de rette stedene, nok til at han er interessant og spennende. Og som behandler meg som en dronning. Jeg er så stolt av å bære hans barn! Og jeg er så heldig at han er den kjæresten jeg alltid drømte om, som gleder seg over svangerskapet, engasjerer seg og elsker magen min og det som er inni. Jeg føler meg så ivaretatt og så satt pris på. Og jeg føler at barnet virkelig er ønsket.

Jeg NYTER hver dag. Og jeg gleder meg til framtiden!

3 kommentarer:

  1. Vakre jenta mi!
    Så flott a dagen din ble bra, det fortjener du 100%!!!!
    Fikk melding av "Your Love" i går, han spurte hva jeg drev med. Men telefonen min ville ikke funke etter jeg hadde fått den meldingen i går, ikke Bjørn sin heller. Fikk sjekket med telenor senere og de hadde hatt store problemer.
    Jeg håper vi kan treffes snart, er så mye jeg vil fortelle deg.
    Og jeg vil se deg med magen din, og bare gi deg en klem!!!!
    Og bursdagspresang da!!! Det skal du jo ha, også en julepresang:)
    Nå må jeg snart dra til skolen med ungen som sitter å spiser brødskive uten skorpe fordi han har 2 løse tenner:) Av naturlig årsak da!
    KLEEEEEM

    SvarSlett
  2. Gratulerer så mye med dagen som var :)

    SvarSlett
  3. DU HAR BLITT TAGGET AV MEG I BLOGGEN MIN :P

    SvarSlett